W NAUCZANIU PRZEDMIOTÓW PRZYRODNICZYCH
Cel szkolenia:
- Usystematyzowanie wiedzy na temat projektowania pracy dydaktycznej z wykorzystaniem metod i technik aktywizujących.
- Ukazanie związków pomiędzy koncepcją pracy szkoły a procesami edukacyjnymi realizowanymi przez nauczycieli
- Prezentacja, w jaki sposób można efektywnie uczyć z wykorzystaniem metod aktywizujących.
- Nauczyciel jako refleksyjny praktyk – techniki zbierania informacji zwrotnej od uczniów.
- Przykłady „Minilabów” oraz projektów edukacyjnych.
Liczba godzin: 3 DNI (3 x 8 h)
Zakres tematyczny:
- NOWA ROLA NAUCZYCIELA PRZEDMIOTÓW PRZYRODNICZYCH.
- METODY AKTYWIZUJĄCE PRACĘ UCZNIÓW W PROCESIE UCZENIA SIĘ.
- METODY I SPOSOBY UZYSKIWANIA INFORMACJI ZWROTNEJ OD UCZNIÓW.
- EKSPERYMENT I ZAJĘCIA DOŚWIADCZALNE – WAŻNE ELEMENTY UCZENIA PRZEDMIOTÓW PRZYRODNICZYCH.
- PYTANIA UCZESTNIKÓW DYSKUSJA ORAZ WYMIANA DOŚWIADCZEŃ.